Praėjusį šeštadienį prasidėjo 2008 - ųjų metų sportinis sezonas - vyko "Gero Vėjo" regata.
Kaip įprasta, distancija - Klaipėda-Priėmimo boja-Palanga-Priėmimo boja-Klaipėda, apytiksliai 36 nm. Šiais metais susirinko stebėtinai daug jachtų, net 14 (praėjusiais metais - 9), iš kurių 2 praktiškai naujos. Tai tikrai džiugina ir sudaro rimtą konkurenciją.
Kadangi praėjusiais metais pavyko nugalėti šioje regatoje, tai ir šiais metais ruošėmės ir laukėme to šeštadienio, kada gi bus duotas startas varžyboms. Apmaudu, tačiau dėl nesusikalbėjimo negalėjome materialiai pasiruošti 100% - iš siuvyklos dar neparvežtas naujas grotas. Tačiau jau turėjome genakerį, kuris, pagal projektuotojų prognozes, gali būti nešamas iki 70* vimpelinio vėjo.
Įgula, dalyvavusi varžybose: Rimas, Mindaugas, Arūnas, Tomas.
Startas 12 valandą nuo kruizinių laivų terminalo krantinės. Startavome beveik idealiai, netgi buvo kilusi mintis, kad padarėme falšstartą. Kadangi pūtė NW krypties vėjas, prie kontinentinio kranto jis buvo kiek šviežesnis, be to, kairysis halsas ėjo beveik išilgai marių, todėl po starto išsiveržėme į lyderių grupę, kurią sudarė "Baltas", "Litas", "Samsas" ir mes. Kiek į N pasisukus vėjui, ties Klasco pasidarė tikra laviruotė, gaudydami pasisukimus ir gūsius sėkmingai lenktyniavome su didesnėmis jachtomis. Tačiau klaidos neleido priartėti - lietėme žemsiurbės inkaro trosą, teko ekstremaliai venduoti. Iš vartų išėjome ketvirti.
Su oro prognoze internetiniai šamanai apgavo - buvo tikėtasi 2-3 m/s vidurdienį, ir 5-7 m/s vakarop. Tačiau išeinant per vartus jau pūtė 5-6 m/s, ir mūsų neštas buringumas darėsi aiškiai per didelis. Artėjant prie Priėmimo bojos pradėjome keisti geniją; tuo metu per viršų praplaukė "Lietuva", per apačią "Lady-L" ir "Majolika". Boją paėmėm septinti; rezultatas gal ir ne labai gerai nuteikiantis, tačiau tada mąstėm taip - priekyje tik didesni laivai (išskyrus "Majoliką"), vėjas darosi "mūsų", buringumas tam vėjui idealus, bangos didelės nėra, todėl turime realius šansus kovoti.
Po bojos dauguma jachtų pasuko link kranto, nes kairys halsas vedė arčiau prie ženklo, o pagal prognozę, vėjas lyg ir turėjo suktis į W, taigi - ko ten plaukti? Tik "Litas" patraukė arčiau Švedijos krantų.
Po pirmo vendo pastebėjom, kad keičiant genują, pamiršom vieną šotą pririšti; vėl kelias sekundes praradom, bet susitvarkėm.
Po kurio laiko pradėjo ryškėti tendencija, kuri ir išliko visą laviruotę - "Majoliką" mes po truputį, bet užtikrintai, lenkiame, "Litas" pasimetė jūroje, didieji laivai (36-39-54 pėdos) iš lėto tolsta, kaip ir turėtų, "Samsas", 32 pėdų, per gūsius bėga, nurimus - lyg artėja, "Eglė", po bojos kiek priartėjusi, vėl pradėjo tolti.
Tokiu būdu ir Palangos ženklą paėmėm - "Baltas", "Lady-L", "Lietuva", Samsas", mes... Atsilikimas nuo pirmo laivo ~20 minučių, nuo antro ~15, nuo trečio ~12, nuo ketvirto ~10.
Imant ženklą vėl kiek suklydom, teko papildomai du vendus atlikti. Laviruotėm metu vėjas svyravo nuo 4 m/s prie kranto (kelis momentus), iki 8,5 m/s artėjant prie ženklo, vidutiniškai pūtė 6-7 m/s.
Apsisukus, pradėjom ruošti spinakerį. Dabar sunku tiksliai pasakyti, bet iš pirmų penkių laivų spinakerį pasikėlėme greičiausiai, turbūt todėl, kad mūsų jis mažiausias, o kiti du laivai apskritai tik kelios savaitės naujų savininkų rankose.
Plaukiant į Priėmimo boją, vėjas 7 - 11 m/s, apie 150 - 170* laivo atžvilgiu, vos ne pilnas fordevindas. Tačiau banga kur-ne-kur jau pakankamai ilga, ir bandydami gaudyti palankia sąlygas glisavimui, pasiekėme maksimalų 9,81 kts greitį. Kiek tiksliai priartėjome iki "Samso", sunku pasakyti, manoma, kad 3-4 minutėmis, nes iš pradžių matėme tik spinakerio spalvas, o prieš imant ženklą jau galėjome suskaičiuoti žmones denyje.
Prie priimamos jau sunku pasakyti, kokiose pozicijose pirmi trys liavai ėmė ženklą. Akivaizdu tik tai, kad į vartus visi plaukė su genujomis, taip pat ir "Samsas". Tačiau mes nusprendėme išbandyti naują genakerį, nes atstumas ir vėjo kryptis lyg buvo priimtini, o ir pralošti nelabai buvo ką (nes tuo metu nežinojome, kelinti pagal CT plaukiame ir kas mūsų konkurentai). Taigi, iškėlėme genakerį, nors dėl to, kad yra tik vieni brasai, falas ir spinaker-gikas, tai truputį užtruko (bet ne per ilgai). Mūsų manymu, per tą atkarpą atkovojome dar kokią 1 minutę, nors nuo priimamosios mus ir aplenkė "Litas", bet nedarėme iš to tragedijos, nes laivas tikrai daug didesnis. Ypač įspūdingai buriavome jau vartuose, kai galėjome kiek atkristi, ir krenas tapo nebe toks didelis.
Tačiau plaukiant gylyn į marias, vėl reikėjo kelti spinakerį. Kiek įmanoma greičiau sudėjus jį į maišą ir nuleidus genakerį, pakeitėme bures. Per nesusipratimą, ne tuo halsu pastatėm spinaker-giką, teko pertaisyti. Tačiau viską sutvarkius, išėjo tikrai neblogas fordevindas, ~160* ir 4-6 m/s.
Taigi, faktiškai finišavom šešti. Nusileidus bures, vieningai prieita nuomonės, kad lenktynės tikrai buvo geros - geras startas, 4 kartus keistos/keltos burės, buriavome tikrai gerais greičiais, oras buvo praktiškai idealus, įgula ir laivas apsipranta su vis stipresniu vėju (buriuojant prie 7 m/s achterštagas net nebuvo įtemptas), gavome adrenalino iš kovos su konkurentais ir gerą dozę malonumo iš puikaus buriavimo.
Perskaičiavus rezultatus, likome antroje vietoje, pralošę "Samsui" praktiškai tiek, kiek faktiškai ir pralošėm (mūsų laivų balai skyrėsi nepilną sekundę, todėl praktiškai galėjome lenktyniauti kaip lygus su lygiu). Jau žinant rezultatus, galima teigti, kad pralošėm dėsningai - po starto jie išsiveržė, nedarė klaidų, ir sėkmingai išlaikė lyderių prieš mus poziciją. Nuoširdžiai sveikiname su pergale, bei džiaugiamės turėdami dar vieną gerą ir aiškų konkurentą, kurio nereiks lenkti pusvalandžiu dėl balo skirtumo.
Apibendrinus regatą ir įspūdžius iš jos, ji turėtų būti verta 8,5 balo iš 10 (po balą norėtusi nuimti už klaidas ir tai, kad nelaimėjom; bet kadangi tie du faktoriai dengia vienas kitą, suapvalinsim iki 1,5). Tikrai geras rezultatas kaip pirmąjai metų regatai ir tik 2-3 plaukimui kartu.
Gero vėjo!!!