2008 m. gruodžio 29 d.

Kova su ...?

Nejučia atėjo į galvą mintis, kas būtų, jeigu būtų...
Žinia, nuo šio pavasario Lietuvoje dažniausiai varžybų rezultatai buvo skaičiuojami pagal DH2oo7. Specai kalbėjo, kad jis labai nepalankus topiniams laivams (turima omeny masthead). O daugiau tikriausiai nelabai ką ir pasakysi, nes pati formulė kaip ir įslaptinta, todėl spėti galima tik priartėjimo būdu (yra tam tikrų prielaidų, kodėl taip yra visame pasaulyje - atsiranda žmonių, kurie, perkandę formules, pasistato jachtų, vadinamų "rating killer'iais", kurios legaliai turi labai mažus balus palyginus su realiu jų greičių. Viskas būtų logiška pasaulyje, tik matyt ne Lietuvoj, kur regatų prestižas kol kas tikrai ne Sydey-Hobart lygio, ir kur jachtą pasistayti nėra tip paprasta.) Atseit, jų balai nepagrįstai padidės kitų jachtų atžvilgiu. O dabar pažvelkime kitu rakursu, gal siauresniu, bet vos ne vieninteliu, kuris leidžia daryti išvadas mūsų inshore buriavime, nes KMR yra ta regata, kurioje kol kas plaukia daugiausiai laivų ir daro tai iš metų į metus. Koks laivas šiais metais vos nelaimėjo KMR pagal perskaičiuotą laiką? Po to, kai balas jam buvo labai "nepalankiai" perskaičiuotas? Ogi kalba eina apie 'Nidą'. Kaip ne kaip, paskutinis kartas, kai Carteris ar kažkas panašaus laimėjo KMR, buvo senokai. Padarius trumpą ekskursą, matosi, kad Carteris laimėjo tada, kai nelabai buvo su kuo plaukti. Ir ką gi, jie grįžo. Pritrūko 8 minučių, kas po ~40 valandų tikrai nėra daug. Bet esmė ne tame. Pažiūrėkim, kas ir kaip tuo laivu buriavo? Nuolatinė įgula, vietiniai taip sakant. Ir ką darė? Pagalvojo, pasimatavo, pasisiuvo naujas bures, ir ramiai, be didelių laimės paieškų suburiavo penkis etapus. Pažinodami laivą, vieni kitus, akvatoriją.
(dėkui už komentarus).
Ir atplaukė į tokią kompaniją:
ARABELA
NIDA
JIGY JIGY
KATARINA JEE
RAGANOSIS
VĖJAS PLIUS
YOMAYO
TORNADO
SAMSAS
ULTRA
Galima teigti, kad 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 vietos nekelia jokios nuostabos, nes tai jachtos, kurios yra: a) greitos bent jau Kuršių mariose (RS280); b) apynaujės ir didokos (A35 ir First 34,7); c) buvusių regatų nugalėtojos (Conrad 25). Žinoma, nemažai jachtų apskritai nepateko į šią įskaitą, nes nefinišavo bent viename regatos etape, tačiau tokios yra taisyklės ir tokios yra lenktynės.
Dabar pažvelkime į tą patį dešimtuką per DH2007 prizmę, t.y. koks minėtų laivų apiburinimas:
FRACTIONAL
MASTHEAD
FRACTIONAL
FRACTIONAL
FRACTIONAL
FRACTIONAL
FRACTIONAL
FRACTIONAL
FRACTIONAL
MASTHEAD
Atrodytų, teisūs buvo specai, sakydami, kad topiniai stiebai su nauju DH nebeveža, jei ne... 'Nida'. Bet tada peržvelkim į dar du, objektyvesnį, ir subjektyvesnį, vertinimus. Pirmas - kokio lygio bures turėjo tos jachtos, žinant, arba tiesiog žvelgiant iš šalies:
Naujos/Geros
Naujos/Labai geros
Naujos/Labai geros
Nenaujos/Geros
Naujos/Geros
Nenaujos/Geros (?)
Naujos/Labai geros
Naujos/Geros (?)
Senos/Vidutinės
Nenaujos/Vidutinės
Ir galiausiai - dar vienas svarbus, jei ne svarbiausias faktorius, įgula:
Labai gera/Susidirbus
Labai gera/Susidirbus
Labai gera/Ne visai susidirbus
Labai gera/Susidirbus
Labai gera/Susidirbus
Labai gera/Susidirbus (bent jau ambicinga)
Gera/Susidirbus (?)
Gera/Susidirbus
Vidutinė/Plaukė pirmą sezoną kartu
Gera/Susidirbus
Taigi, priartėjom prie išvadų, kurias siūlyčiau pasidaryti patiems :) Patarimas (be jokios išankstinės nuostatos ir asmeninių pažiūrų) būtų toks - jei buriavimas teikia mums malonumą, reiktų ir stengtis jį gauti, su naujom ar senom burėm, topiniais ar daliniais stiebais, siekiant vietos ar kompanijos.
O kadangi tinklaraščiai yra asmeniniai arba kitaip tariant - subjektyvūs, norisi pastebėti, ko siekėm per KMR ir kas buvo pasiekiama. 'Nidos' pavyzdys pasirinktas ne veltui, nes taip jau išėjo, kad su šiuo laivu teko ilgiausiai buriuoti šalia fiziškai, todėl įdomu buvo lenktyniauti ir nesunku tikrinti savo greitį su geru konkurentu. Taigi - II etape reikėjo juos aplenkti 30-čia minučių faktiniu laiku, arba buriuoti vidutinišku 5,51kts greičiu, kai jie tai darė 5,35 kts. Ir tada būtų tai, kas galėjo būti, bet nebuvo...