Jau visiškai nebekeista (bet dar labai pikta) (ir su viltim laukiam Joninių), kai rezultatai skaičiuojami beveik iš akies. Nesuprantama, kodėl tada reikia už sertifikatą kasmet atseikėt ~250 lt, jei lygiai taip pat buvo galima gaut analogišką ToT balą iš Dansk Handikap - 600/GHP, ir turi. Todėl rezultatai, švelniai tariant, mažai rūpėjo.
Jei skaičiuoti pagal ToD(55 nm):
Baraka 706.9 -12042
Maria 703.9 -12795
Baltas 656.5 -10982
Rondo 683.3 -11267
Dolce Vita 655.4 -9988
Loke 643.1 -9729
Marius 661.7 -10335
Jigy Jigy 619.5 -8929
Arcturus 613.4 -8665
Jei skaičiuoti pagal PL (offshore):
Baraka 0.788 133.9 13784
Maria 0.67 44 14946
Baltas 0.821 117.3 14177
Rondo 0.74 67.4 15766
Dolce Vita 0.745 65.1 15833
Loke 0.762 64.5 15992
Marius 0.771 87.1 15301
Jigy Jigy 0.801 71.4 16213
Arcturus 0.912 137.1 15325
Jei skaičiuot pagal Triple Numbers Offshore (High):
Baraka 1.1943 32053
Maria 1.2756 33064
Baltas 1.2976 32603
Rondo 1.2979 34154
Dolce Vita 1.3542 35289
Loke 1.3762 35289
Marius 1.3224 34460
Jigy Jigy 1.4240 35805
Arcturus 1.3791 34577
Matome, kad visos skaičiavimo sistemos yra truputį skirtingos, bet turi panašią tendenciją... Be to, pastebėsim, kad šie
Kiek teko sužinot, perskaityt ir pasidaryt išvadų, tai: ToD nesvarbu nei vėjo greitis, nei kryptis, tik nuplauktas atstumas; ToT - irgi niekas nesvarbu, net atstumas, bet laikas yra pagrindinis faktorius; PL - įvertina ir atstumą, ir laiką (per juos, matyt, kažkiek įsivertina į vėjo kryptis bei stiprumas - per kiek laiko tą pačią distanciją nuplauki); TN - įvertina vėjo kryptį (bendru atveju), ir stiprumą, ir laivo pajėgumus prie tokios krypties ir stiprumo.
Kuo gerai ToT - teisėjai gali eiti miegoti, davę startą: į ekselį reikia suvesti vos du skaičius (balą ir finišo laiką). O visur kitur dar reikia bent minimaliai pagalvoti. Gal už tą gavojimą reiktų imti papildomą mokestį?..
Gonkės
Skridom smagiai - nors ir trūko iki pilnos įgulos (mat vienas į mafiją metės - į krikštatėvius), bet sukomės su tiek rankų, keik turėjom. Kas plaukė - kiek pūtė, žino. Kas krante pagal berželių palinkimą skaičiavo - mažiau 15 kts nemačiau, maksimum rodė 23. Jūroje.
Startas buvo neblogas, nemažai laivų startavo prasčiau. Paskui, esant stiprokam vėjui, vyko, kas ir turėjo - didieji išsiveržė, su Maria pakovojom, bet už vartų ji kiek pabėgo. Priėmimo boją paėmę paskutiniai (kas, pagal balą, atleistina), pasukom link šiaurės. Maria pasikėlė genakerį, ir dar labaiu pabėgo. Iki Būtingės (kas irgi buvo visiška nesąmonė - didžiąją dalį pasitarimo buvo pliurpta apie tai, kaip ją apiplaukt, nežiūrint į tai, kad visi su lenktynėmis ir instrukcija susiję pakeitimai įsigalioja tik paskelbus juos raštu) važiavom tramvajum, pasikeisdami prie vairo, užkandžiaudami, bet nemažindami greičio. Kaip pasirodė, vsisi, išskyrus Arcturus, nuvažiavo gerokai per aukštai, nes buksyrą mes aplenkėm turbūt arčiausiai, ir tai per gerą atstumą iki jo. Kažkur ties Šventąja, kaip ir kitos jachtos, metam spinčių. Ir pradedamam skristi. Nunulinus lagą prie to paties buksyro, distancijoje iki finišo visutinis greitis siekė 8,17 kts, maksimalus - 12,3 kts. Ir, skirtingai nei kai kurie kiti laivai, kaip ir nepavargom - matosi filmuke, kūrį filmuoja vairininkas: laivas tiesiog lekia, ir kai jis jau lekia, nebereikia didelių pastangų; sukiausia yra jį paleisti...
Finišuojam taip, kaip kartais darome regatose mariose - didžiuosius laivus matome gan gerai, atskiriami spinakeriai, ir panašiai nuimami jų finišo laikai. Visos ORC jachtos telpa į ~30 min laiką.
Pabaigai:
Reikėjo šiemet ir antrą etapą vykdyt.
Gali būt, kad Lokė plaukė be galiojančio sertifikato.
Nemalonu matyt tokius Rondo savininko pavardę ir Š. Sodeikos laivo pavadinimą protokole.
Splendid gavo ORC sertifikatą, bet pamiršo, kad distancja jau ne laisvos grupės.
Lietuva proletaet jau antrame Jūrinio čempionato etape.
Gaila G. Mincės spinakerio.