Savaitgalį teko išgirsti naujienų apie "Žalčių Karalienės" regatą. Porą metų ore sklandė mintys ir samprotavimai, kad galbūt netikslinga kasmet plaukt į tą patį daugeliui ir taip gerai pažįstamą uostą. Taip pat - kad gal nereikėtų tokių ilgų "atostogų" tarp dviejų plaukimų, kai kartais kito starto tekdavo laukt vos ne 3 paras (tris naktis - teko). Buvo ir dar visokių kalbų. Tik kokia jų prasmė, jei jos visos ir liko tik kalbomis, o tolimesnis "progresas" (be kabučių rašyt, tikriausiai, būtų neteisinga) - stebina iš blogosios pusės.
Žodžiu - šių metų "Žalčiai" bus tik į vieną pusę. Kad nebūtų liūdna, dar duos pasisukinėt prie Klaipėdos pirmą dieną (pirmas plaukimas - distancija prie Klaipėdos, kam dar nesuprantama). O paskui - išsvajotasis Visbis. Ir - viskas! Nes grįžimas namo - laisva forma, ir ne varžybų įskaitoj.
Kyla klausimų, beje - retorinių, nes atsakymų vargu ar galima tikėtis, arba tų atsakymų pateikimo greičiai bus tokie pat, kaip iki šiol (o iki šiol buvo - dažniausiai ne į temą, arba niekada):
- jei tai yra regata, ką sportiško savyje turi laisvas grįžimas namo iš Gotlando?
- jei regata skirta "Žalčių Karalienei" paminėti (o tai buvo jachta), ką bendro turi jos (jachtos) plaukimas aplink Gotlandą ir pirmasis etapas prie Klaipėdos?
- ką sportiško turi toks motyvas šitaip elgtis: "buvo laivų, kurie po pirmo etapo pasukdavo savo keliais turistauti, LBS'ui apmokėjus jų stovėjimą Visbyje", jei dabar pats LBS'as skatina visus sukti savo keliais po pirmo (buvusio) etapo iki Visbio, paliekant antrąjį etapą namo - turistiniu?
- jei pirmas trumpasis etapas skirtas tam, kad "jachtos, negalinčios dalyvaut antrame etape [įdomu, dėl kokių priežasčių? jei tai kitos varžybos - visada tenka iš kažko pasirinkti, jei tik šiaip - kam tada apskritai registruotis?..] turėtų galimybę būti įtrauktos į įskaitą kaip dalyvaujančios, juk tai yra 1,5 koeficiento Jūrinio čempionato varžybų etapas". Apie kokias įskaitas čia kalbama??? Jūrinio čempionato taškų pasigriebt nuo kranto?
- kodėl visa tai daroma tada, kai daugelis turi susiplanavę atostogas, įgulas, tikslus, o ne žiemą ir ne iš anksto?
- ar nepasikeis (neišsitęs) bendras regatos laikas skaičiuojant iki grįžimo į Klaipėdą, jei varžybų startas liks tuo pačiu metu, bus plaukiamas vienas etapas prie Klaipėdos, tada - į Visbį, tuo pačiu sutrumpinant likusį laiką grįžimui?
Pabaigai - naujesnis pastebėjimas. "Pilies Uosto" regata, taip gražiai ir įdomiai sugalvota K. Bartusevičiaus ("startas - penktadienį vakare, šeštadienio rytą - pirmo etapo apdovanojimai Liepojoje, pavakare - antro etapo startas, sekmadienį - antro etapo ir regatos apdovanojimai Klaipėdoje ir išsivaikščiojimas"), taip ir nebuvo įgyvendinta, o dabar suka į tą pačią vagą, kaip ir "Žalčiai" - vienas etapas, ir namo iš Liepojos... Žvelgiant grynai teoriškai, sporto čia likę vos už skatiką - vieno kurso (faktiškai) plaukimas į vieną galą. Kaip papūs - taip ir bus; kažkam pasiseks, kažkam - ne, bet vietos meistriškumui - minimaliai.
Tenka kartotis, bet - kiekvienam savo. Tačiau kai tiesiog buriavimas be tikslo nėra didžiausia pramoga - labai sumažėja noras ir tam pirmam etapui su tikslu. Nors yra ir tokių, kuriems jūra gražiausia - nuo kranto, o geriausias bangavimas - restorane...
Kažkaip netyčia (netyčia?) buvo pataikyta į temą, nes atsirado ir komentarų:
Ką būtų galima atsakyt? Gražu, kai žmogus gina savo nuomonę ir sumanymą (sugalvoti ir suorganizuoti varžybas, "Žalčių Karalienės" regatą). Kita vertus, sakyti, kad kiti neturi teisės į savo nuomonę, norą, galiausiai - žodį, o tuo labiau, vadinti minkštagalviais ir rašyti "lenktyninkinkus" kabutėse - nelabai gražu... Ne dažnai teko lenktyniaut kartu (turima omeny - prieš), bet kiek pamenu, pralošt asmeniškai irgi neteko. Todėl belieka savąją nuomonę išgryninti, nes, kaip aiškėja - ne visiems duota suprast.
Taigi:
- buvo regata iki Visbio (aplink Gotlandą) - tebūnie;
- jei regata - ne ekskursija, tai ne ekskursija, tik kam tada ten gyvent po 2-3 paras tarp startų tam pačiam Visbyje, paskui skundžaintis,k ad reikia už stovėjimą daug mokėt? finišavom, ir duok startą kitą rytą.
- ir galiausiai - vienintelę jūrinę Lietuvos regatą dergia ir farsu verčia ne buriuotojai, kurie joje dalyvauja, ir nori, kad tai iš tiesų būtų regata (arba - varžybos, jūrinės), O tie, kas ją tokią planuoja, nežiūrint į kitų nuomones, patarimus, pasiūlymus.
O ir pasiūlymų, ir patarimų, ir pagalbos juk buvo, savo laiku?
Žodžiu, Baraka - už sportinį kreiserinį buriavimą. Taip pat - už konstruktyvią, o ne destruktyvią kritiką. Dar - už bendradarbiavimą, o ne kėdžių pasidalinimą.
Pasiūlymai - į komentarus.