2012 m. rugsėjo 13 d.

S. Marcinkevičiaus atminimo taurė, arba 100 litų - kaip į subinę.


Žodžiu, pribrendo laikas rašyt protęstą, tiksliau, ne protestą, o reikalavimą atstatyt rezultatą. Nes gavom "barankę" už falšstartą, kurios tarsi nenusipelnėm.
Blankai užpildyti, laikas paskirtas, kaip bebūtų - nervas ima, knygutės pervartytos, argumentai galvoj perkratyti - būtų dar liūdniau, jei pats tokį reikalą išprovokuoji, ir pats ant jo "pasimauni"..
Laiptai iki kabineto, kuriame vyks nagrinėjimas, prabėga po kojomis nejučia. Laikas pravert duris.
Teisėjas:
   - Taigi, kodėl reiktų rezultatą atsatyt, jūsų manymu?
   - Nes nelabai eina suprast, ką pažeidėm...
   - Viskas labai paprasta - buvote virš starto linijos, likus mažiau nei viena minutė iki starto.
   - Suprantama... Bet visgi - pagal kokią čia taisyklę, jei jau tiksliai?
   - Na, vyrai, nejuokinkit - pagal "1 minutės", tai yra "India" vėliavos..
   - Čia ta, kurios neturėjot starto procedūros metu?..
   - Taip, man jos niekas nedavė, tai ir neturėjom. Bet juk per raciją buvo pranešta.
   - Hmm.. O kokiu kanalu?
   - Kaip tai kokiu?! 68-u! Ką, į pasitarimus nevaikštom, ar kaip čia gaunasi?
   - Kažkaip gaunasi. Tiek to, o ką reikėjo daryt, kad jau virš tos linijos atsiradom?
   - Tą, kas priklauso - apiplaukt linijos galus.
   - Bandėm - Kruizinių laivų terminalas "neapsiplaukia", tiltelis užsuktas, ir kanalas iki marių iš vidinio baseino neprakastas.
   - Klausykit, jei mes čia susirinkom sarkazmus laidyt, ir ironizuot - galim pradėt skirstytis, protestas bus atmestas...
   - Ne, ne, kam gi skirstytis. Tiesiog dėl pilno aiškumo - užmetam akį, kur visa tai surašyta, kaip elgtis: kokia starto procedūra, kokios vėliavos keliamos, kokiu kanalu per raciją viskas transliuojama, taip pat - kas svarbiau, racija ar vėliava, ir dar - kad privaloma racijos klausytis, ir kokia vėliava bus keliama po individualaus falšstarto - ir keliu rankas aukštyn, pasiduodu.
   - Eime žemyn, kadangi ne visi akli mato - parodysiu...

Kaip sakydavo mano dėdė - kai mažas buvau, rodydavau, dabar kaip ir gėda būtų.

O čia tai ir išryškėjo vienas paprastas dalykas - S. Marcinkevičiaus atminimo taurės varžybos vykdytos kaip papuola... Bet tegu būna apie viską nuo pradžių.

Užpūtė. Svarbiausia, kad iš vakarų, ir ne varžybų dienos rytą, o iš anksto. Taigi, banga į vartus iškočiota, vėjo žadama 9 - 14 m/s, tiek iš esmės ir pučia. Todėl pastaruoju metu kažkodėl įsivyraujančio liberalizmo-demokratizmo, o iš tiesų - anarchijos, būdu (t.y. balsuojant), nusprendžiama pirmą dieną plaukti mariomis iki Juodkrantės, antrą dieną - į jūrą. Tiek to, geriau taip, nei niekaip, nes šeštadienį į jūrą nebuvo daug norinčių, bet kokiu atveju.
Norėtųsi apsiribot faktais ir pastebėjimais, o ne įspūdžiais, todėl į juos ir nesigilinsim. Tiek pirmos, tiek antros dienos plaukimai jau atvaizduoti įrašuose žemiau, todėl pabandykim apibendrinti.

Tai, kas tikriausiai nebuvo geriausi sprendimai (švelniai tariant):
- distancijos - tiek pirmos dienos, tiek antros - faktiškai tramvajai...
- balsavimai - sprendimų priėmimui yra teisėjai ir organizatoriai.
- materialinė bazė - nei vėliavų, nei ženklų, nei teisėjų laivų tiems ženklams išmesti.
- instrukcijos nebuvimas (skelbimų lentoj; neteko jos matyt niekur per visas varžybas).
- "1 minutės" taisyklės taikymas/interpretavimas, nesant galimybių apiplaukti abiejų linijos galų.
- 68 kanalo pasirinkimas - ir nuolatinis žvejų pokalbių klausimasis juo (su mažom antenom, kaip ir kitais mažais dalykais - į vyrų pokalbį nesikišam...).
- dalyvių nuolatinis trikdymas ir trukdymas pasakymais per raciją "iki staro liko mažiau dešimties minučių" (nors nei tokios vėliavos, nei procedūros nenumatyta. tada praneškim, ir kai mažiau 20-ies, ir mažiau valandos), "dvi iki vienos" (kodėl ne "trys iki starto"??), "mažiau dviejų" (labai tikslus orientyras; viena irgi yra mažiau dviejų). Įdomu, kaip anksčiau visi be racijų startuodavo??

Taip sakant, kad nenusižengt žanro taisyklėms - kuo toliau, tuo gražiau..
Taigi, prie visiškų nesąmonių:
- rezultatų skaičiavimas pagal inshore balą - balas taikomas išskirtinai "sasyskos" tipo distancijoms, arba kitaip - laviruotė/fordevindas. Kiek vendų kas padarė šeštadienį, ir kiek laiko kas spinčių panešė, jau nekalbant apie fordevindą?..
- rezultatų skaičiavimas pagal ToD, kai distance vertinama iš akies??? Plius kai ORC rekomenduoja vertinti ir srovę, jei plaukiama srovėje.
- elementarių (gramatinių? matematinių? pastabumo?) klaidų oficialus publikavimas rezultatuose, tegu ir ne pagal logiškas formules suskaičiuotuose.

Tada ir kyla klausimas - kodėl reikia po tuos 100 litų mokėt už dalyvavimą, jei didžioji dauguma organizacinių ir procedūrinių dalykų neverti ir 10-ies ?..

Su 95% garantija (5% procentai paliekami O. Benderiui - и на старуху бывает проруха), galima publikuoti tokius rezultatus:

MARIA               1
BARAKA            2
JIGY JIGY          3
TOJANA             4
RONDO              5
SILVER EAGLE  6
JOGA                  7
BANGA               8
BALTAS              9
ARCTURUS       10
COCOPELI        11
JŪRINIS             12
MOREDO           13

Po konstruktyvios kritikos ir savaitės laiko rezultatai oficialiai perskaičiuoti, ir yra lygiai tokie, kokie buvo skelbti čia. Dėkui už pripažinimą.

TOKIE jie ir turėtų būti iš tikrųjų, lauksime atsakingų asmenų pataisymų.
Yra laivų, kurie 5 vietom aukštyn palipa, yra, kas 4 žemyn krenta. Savo vietoj lieka tik du - pirmas, ir paskutinis. Apie abu juos - atskiras žodis:
Pagarba Algeliui, kuris "Marią" priverčia bėgt visais kursais ir vėjais. Dėkui Algeliui, nes tokiu būdu ir mus moko buriuot, nes bėgančią nuo mūsų "Marią" skaudu matyt, todėl stengiamės pasitempt irgi. Sveikinimai "Mariai", iškovojusiai gražią pergalę.
Gaila, kad "Moredo" nebeplaukė sekmadienį. Bet kokiu atveju, gražus laivas, ir gana konkurencingas - būtų papuošęs regatą. Priežastys, kodėl jie nebeplaukė sekmadienį - nežinomos.

Pabaigai - nusivylimas, kad, pasirodo, net ne 100, o 200 litų į vieną vietą - vienas šimtas už starto mokestį, kurį, atsižvelgiant į tokį reziumė, ėmė nepagrįstai, o antras šimtas - negauto prizinio fondo. Nes užimta vieta ne trečia, o antra. Nesinori nieko iš buriuotojų ir jachtų nuopelnų mažint anei kritikuot - norisi, kad popierinis darbas krante, tiek ruošiantis regatai, tiek ją vykdant ir užbaigiant, būtų vykdomas jei ne blizgančiai, tai bent jau ne sumautai.

Kas dar nesuprato - nebuvo jokio protesto. Nėra pagrindo - jei nėra taisyklių, instrukcijų, vėliavų...
Nėra tikslo. O jei nėra tikslo - nebus ir pasekmių, kurių norėtųsi.