2012 m. rugpjūčio 16 d.

KMR 2012


I. Etapai

1 etapas - graži sportinė distancija jūroj, su regatos elementais einant iš uosto iki distancijos. Galima sakyt, idealus startas, vietoj spinakerio pasikeliant genują ir pabėgant nuo konkurentų keliasdešimt metrų. Tikriausiai tai buvo lemtingas pabėgimas, nes taip niekas ir nebeprivijo. Jūroj buvo keletas gražių laviruočių, niuansai su srove, geras oras ir puikus rezultatas.
Kliauza - nurimęs vėjas, tiksliau, ne pats vėjas, o tai, kad laiku nebuvo sutrumpinta distancija. Tai (gaila sakyt, bet tai yra tiesa, šie žodžiai kursyvu), kaip visada, sujaukė logišką ir sąžiningai uždirbtą rikiuotę tiek etape, tiek galutinėj įskaitoj.
Pirma vieta grupėje.

2 etapas - iškart kliauza: nuo anksčiausiai žadėta etapo pradžia į jūrą atšaukiama, nors priežastis tokiai pradžiai ir buvo (neplaukimas į Rusijos vandenis). Ir nors esmės tai nekeičia - jei jau buvo žadėta, galėjo ir būt padaryta...
Visgi starto procedūra - tvarkingai, prieš vėją, ir prieš srovę. Gavosi gražus startas, prasidėjo varginanti laviruotė. Ją paįvairino Juozo ("Rasa") šuoliai ant jachtos denio, "Tojanos" seklumos (ir beprasmis nusiėmimas nuo distancijos po jos), "Pandoros" pamesti ženklai...
Linksmumai prasideda vakarop, tiksliau - kam linksmumai, kam plyšę grotai ir lūžę stiebai. Vėjo duoda 35 m/s, nuo to laiko KMR darosi vėjuotomis. Per škvalą pavyksta pabėgt, per likusį laiką - nebeprarast pranašumo.
Antra pirma vieta.

3 etapas - pats stipriausias regatos vėjas. Ne uraganinis, kaip prieš tai, bet stabiliai stiprus, 12-15 m/s. Startas visai neblogas, toliau sprendžiam, ką kelti, kur nešti, ir kaip į visa tai žiūrėti... Gal būt todėl nieko ir nekeliam, pakanka groto ir stakselio, reguliariai (laviruotei) rifuojantis, ir (pavėjui) išsileidžiant. Konkurentų nuo tos dienos vienu jau mažiau ("X'xs" stiebui nebegelbsti nei Liderin niekas...), kaip ir tikėtasi, "Maria" lekia, bet sugebam ją išlaikyt pagarbiu ORC atstumu, vos ~3 minutės, o jai to nepakanka. Vienintelis antras finišas savo grupėj per visą regatą.
Trečia pirma vieta.

4 etapas - ilgas, varginantis, ir vėl su nuostoliais, bet ne mums. Vėjo - 9-12m/s, bet 50 mylių - kaip ir į didžiąją pusę; ima vargint, darosi nebeįdomu. Nors pagal regatos formatą to ir reikėjo tikėtis, nes distancijos ilgis buvo žinomas iš anksto. Vargstam, išvargstam pergalę fiziškai prieš "Jogą", "Maria" nusilaužia vairą... Gal tam tikra prasme ir gaila, kad tarsi nevisavertis laimėjimas gaunas, tačiau kita vertus, kai lenktyniaujama tokiais laivais (skirtingais, ne naujais, techniškai sudėtingais) - pats paruošimas, gebėjimas nesulaužyt, tinkamas įgulos pasiruošimas tiek morališkai, tiek fiziškai - irgi yra lenktynių dalis.
Ketvirta pirma vieta.

5 etapas - olimpinė distancija. Simboliška, kad regata prasideda ir baigiasi sportiniais, normalios trukmės (kol dar neprarandamas sportinis azartas) plaukimais. Beveik toks pat geras kaip I-me etape startas, pirmavimas grupėje nuo pirmų vendų, ir užsiaugintas pranašumas iki finišo. Ir tik ~1 minutės pranašumas perskaičiavus, prieš konkurentus.
Penkta pirma vieta.

II. Pastebėjimai

"Rondo" kitoj grupėj - neblogai. Dvi pirmos vietos per abu, bet mažiau kovos abiems. kaip bebūtų, plaukiant skirtingose grupėse ne taip dėmesys vienas kitam skiriamas, ir pabėgt lengviau, ir atsilikt ne taip skauda.

"Cruiser'ių" grupė - eilinė kliauza. Jei ORC nustatymas dėl Racer-Cruiser yra subjektyvu, o kažkieno asmeninė nuomonė - objektyvu, tai gal ir rezultatus iš akies nustatinėt?.. Ir grupių po 4-5 laivus mažiau būtų.

ORC Performance Line - gana objektyvu, kaip bebūtų.

III. Komentarai?..